Peter Sterke

Iets meer over mij

Wie ben ik?

Ik ben Peter Sterke en ik ben de imker van Sterke Bij en bijenhuren.nl. Een hele tijd geleden heb ik de keuze gemaakt om vooral te doen wat ik leuk vind. Elk jaar probeer ik nieuws te leren en als het leuk genoeg is, ga ik kijken of ik er misschien ook iets mee kan verdienen. Dat moet helaas ook.

bijenhuren cover

Zo ben ik ooit gestart als theatertechnicus en daarnaast leerkracht basisonderwijs. Jarenlang ben ik particulier getraind tot acteur en in 2005 is mijn bedrijf Mijn Sterke Producties gestart. Een theaterbedrijf gericht op voorstellingen met licht, geluid en decor in de basisschool. 15 jaar lang heb ik vele voorstellingen mogen spelen. Al snel werd ik ook producent van afscheidsmusicals en eindfilms, heb ik een eindfilm productiebedrijfje gestart, werk ik als stemacteur van 2007, begeleid ik basisschoolleerkrachten bij moeilijke groepen en sta in rustige perioden voor de klas. Bekijk al mijn werk op Sterke Groep.

Na mijn verhuizing naar Drenthe kwam mijn liefde voor dieren en de natuur weer snel terug. In een toevallig voorbij gekomen blaadje zag ik iets over een cursus bijenhouden staan. Mijn agenda had nog een gaatje en dus de cursus in. Nog geen bijen, want ik wilde zeker weten dat het wat was. De eerste kasten kwamen en als filmmaker leek het me leuk om de GoPro aan te zetten en iedereen mee te laten kijken. Dit filmpje kwam bij een groot bedrijf terecht en vroeg mij dit voor hun bedrijf te doen. En dus bijen te plaatsen bij dit bedrijf. Inlezen, uitwerken en hopla. Bijenhuren.nl is gestart. Op zoek naar bijenkasten met goede isolatie, een grotere maat dan simplex en hard kunststof zodat deze ook op daken mogen en kunnen staan.

bijenhuren apimaye bijenkast

Als imker ben ik op zoek naar materialen die prettig zijn voor de bijen, maar ook voor de imker. Zo ben ik uitgekomen op de Langstroth kasten van Apimaye. Deze kasten hebben een hoge isolatiewaarde, zijn zeer praktisch in gebruik en zijn behoorlijk compleet. Elke imker heeft wat te zeuren. Ik dus ook en heb dan ook een kleine aanpassing gedaan aan de kast om het nog makkelijker te maken.

Je kunt mij volgen op

Stel jouw vraag

BINNEN 12 UUR EEN RACTIE